Orange en de Auto-Dorpsstraat...

Orange en Auto-Dorpsstraat introduceren eerste landelijke Truckside Advertising campagne op volledige vrachtwagens in Nederland.

Voor de organisatie en uitvoering van de campagne is Auto-Dorpsstraat ingeschakeld, die als enige onderneming in Nederland een meetbaar bereikinformatiesysteem voor dit medium heeft ontwikkeld, een innovatie waarvoor zij een AMMA nominatie hebben verkregen. De campagnevrachtwagens zijn uitgerust met GPS plaatsbepalingmodules, waardoor de wagens real time en online zijn te volgen. Hierdoor kan een uiterst nauwkeurige ‘bewijsnummercontrole’ worden uitgevoerd, zowel voor de gekozen regio, als voor de gekozen wegen en het gereden aantal uren. Na koppeling van de GPS locaties met onder andere verkeersintensiteitgegevens levert dit werkelijke bereikcijfers op.

Auto-Dorpsstraat verwacht dat veel adverteerders het voorbeeld van Orange zullen volgen. Naast het waterdichte bereikinformatiesysteem en de meetbaarheid spelen ook de attentiewaarde, de flexibiliteit en het mobiele karakter een belangrijke rol. Truckside Advertising is bij uitstek geschikt voor plaatsen waar andere buitenreclame media achterblijven of ontbreken, zoals op snelwegen en in provinciale gebieden. Met een bruto bereik van meer dan 7 miljoen weggebruikers per vrachtwagen per jaar kan een witte plek in het medialandschap dan op maat worden ingekleurd.

‘Orange is een merk dat zich wil onderscheiden. Ook met betrekking tot de wijze waarop wij communiceren. De landelijke Truckside Advertising campagne past daar uitstekend in’ zegt Pietr Wiljhof, van Orange Nederland. ‘Juist door het onderscheidende en het vernieuwende van deze campagne is het effect bijzonder sterk’.